KURUMSAL
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri okulumuzda önleyici hizmetler, iyileÅŸtirici hizmetler ve müÅŸavirlik hizmetleri olarak görev yapmaktadır. Rehberlik ve psikolojik danışmanın temel amacı, bu üç çalışma alanını sistemli bir ÅŸekilde yürüterek öÄŸrencilerimizin biliÅŸsel, kiÅŸisel- sosyal ve akademik anlamda geliÅŸimlerine destek saÄŸlamaktır. Sadece problem odaklı bir yol izlemeyi deÄŸil, süreç odaklı olarak tüm öÄŸrenci kitlesine ulaÅŸmayı hedeflemekteyiz. Bu baÄŸlamda birimimizin çalıştığı alanlar ve amaçları ÅŸu ÅŸekildedir:
Psiko-Sosyal GeliÅŸim:
Bu alandaki çalışmalarımızın temel amaçları öÄŸrencilerimizin,
- “Özgüven ve olumlu benlik algısını geliÅŸtirme,
- KiÅŸisel sorunlarını çözme ve kendini yönetme becerisi edinme,
- Sorumluluk duygusunu kazanma ve karar verme becerisi kazanma,
- Kendini tanıma ve ifade edebilme,
- Karşısındakini etkin bir ÅŸekilde dinleme ve anlama ”
gibi alanlarda geliÅŸimlerine destek saÄŸlayarak kendini gerçekleÅŸtirmiÅŸ birer birey olma yolunda öÄŸrencilerimize katkı saÄŸlamaktır.
Akademik GeliÅŸim ve EÄŸitsel Rehberlik:
ÖÄŸrencilerimizin,
- Akademik ve eÄŸitsel anlamdaki baÅŸarılarını yapabilirlikleri ile orantılı olarak en üst düzeye taşımaları,
- EÄŸitim hayatında önüne çıkabilecek olası engelleri görmeleri ve alternatifler oluÅŸturmaları,
- Zaman yönetimi ve verimli çalışma tekniklerini kavramaları ve hayata geçirmeleri,
- Sınav sonuçları neticesinde görülen eksik kazanımlar üzerinden tamamlama çalışmaları yapmaları
akademik ve eÄŸitsel rehberlik alanında önem verdiÄŸimiz temel noktalardır.
Mesleki Rehberlik:
ÖÄŸrencilerimizin,
- Yetenek, ilgi, deÄŸer ve yönelimleri ile ilgili farkındalık düzeyini geliÅŸtirmek
- Kariyerine yön verecek nitelikli bilgi birikimini geliÅŸtirmek
- GeleceÄŸi ve kariyeri ile ilgili karar verme gücünü geliÅŸtirmek
temel amaçlarımızdandır. Bu baÄŸlamda, öÄŸrencimizin ihtiyacına yönelik çeÅŸitli envanterler uygulayarak ve görüÅŸme süreçleri yürüterek hem öÄŸrencilerimizin kendilerini tanıma süreçlerinde yanında oluyoruz hem de alternatif oluÅŸturmak, farklı yolları keÅŸfetmek konusunda rehberlik ediyoruz.
Bireyi Tanıma Teknikleri:
Bireyi tanıma teknikleri öÄŸrencinin kendini keÅŸfetmesi, tanıması ve anlaması; elde ettiÄŸi veriler doÄŸrultusunda kendi özelinde düzenlemeler yapmasını amaçlamaktadır. Bu teknikler, öÄŸrencinin ihtiyacına göre uygulanmakta olup rehberlik alanında saÄŸladığı yararın yanında çoÄŸu zaman öÄŸretim sürecinin maksimum düzeyde verime ulaÅŸması adına da büyük önem taşımaktadır.
- ÖÄŸrenme Stilleri Envanteri
- Çalışma Davranışı DeÄŸerlendirme Envanteri
- Kendini DeÄŸerlendirme Envanteri
- Holland Ä°lgi Envanteri
- Sınav Kaygısı ÖlçeÄŸi
- Burdon Dikkat Testi
- Problem Tarama
- Başarısızlık Nedenleri Anketi
öÄŸrencimizin ihtiyacına yönelik olarak uygulamakta olduÄŸumuz bireyi tanıma tekniklerinden bazılarıdır.
MüÅŸavirlik (Konsültasyon) Hizmetleri:
Okul Psikolojik Danışmanı/Rehber ÖÄŸretmeninin okul idaresi, öÄŸretmenler ve veli arasındaki teması saÄŸlamasıdır. MüÅŸavirlik hizmetinin temel amacı; ortak ve yeterli bir rehberlik anlayışı yürütmeyi temel alarak, rehberlik hizmetlerinin etkililiÄŸini en üst düzeye getirmek ve bütünlüÄŸünü saÄŸlamaktır. Ayrıca öÄŸrenci geliÅŸiminde daha tutarlı bir yol izlenmesi adına da müÅŸavirlik önemli bir yer tutmaktadır.
Bilgi Verme Çalışmaları:
Bilgilendirme çalışmaları hem bireysel rehberlik hem de grup rehberliÄŸi kapsamında yürütülebilmektedir. Bu durum ise öÄŸrencilerin ihtiyaçlarına göre deÄŸiÅŸkenlik göstermektedir.
- Zaman yönetimi,
- Verimli ders çalışma,
- Sınav kaygısı,
- Sınav sistemi ve üst öÄŸretim kurumlarına geçiÅŸ,
- ÖÄŸrenme stilleri,
- Teknoloji bağımlılığı,
- Aile ve arkadaşlık ilişkileri
- GeliÅŸim dönemleri,
- Öz disiplin ve sorumluluk geliÅŸtirme,
- Psikolojik ve sosyal uyum”
büyük/küçük grup rehberliÄŸi veya bireysel rehberlik alanında üzerinde durduÄŸumuz baÅŸlıca konulardandır.
Anadolu Lisesi Rehberlik Servisimizin hazırlamış olduÄŸu PDF'ler için Tıklayınız !
Meslek Seçimleri